b_300_0_16777215_00_images_akhbar_photo_2018-08-15_09-24-43-600x327.jpg

 

بسم الله الرحمن الرحیم

لازمه توسعه اجتماعی مشارکت اجتماعی است .

۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی است. بر این اساس خانه تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی ضمن گرامیداشت این روز، بیانیه ای به این مناسبت صادر کرده است.

مشاركت اجتماعی فرایندی است كه از طریق آن اجتماع، جماعت یا گروه با همدیگر پیوند خورده تا عملكردهای مورد انتظار یا مورد نیاز را به اجرا درآورند. از نظر قرآن، هر انسانی نسبت به سرنوشت خود و دیگران تکالیف و وظایفی دارد که عدم انجام آن به معنای سقوط و عذاب الهی است؛ زیرا همان طوری که شخص نسبت به سرنوشت خود، مسئول است؛ نسبت به سرنوشت جمعی نیز مسئول است. حضور مردم در تشکل های عام المنفعه و شرکت در امور اجتماعی، نوعی سرمایه اجتماعی است که در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه به آن توجه جدی می شود.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بر اساس سبقه تاریخی مشارکت های مردمی که به صدر اسلام و دوران پیامبر اکرم(ص) بر می گردد، توجه به حضور و نقش مردم از ابتدای آغاز نهضت امام راحل(ره) بصورت جدی دنبال شده تا آنجا که امام خمینی (ره) در سخنرانی تاریخی خود در بهش زهرا(س)، همزمان با ورود به کشور عزیزمان پس از سالها تبعیت فرمودند: به پشتوانه مردم توی دهان {طاغوت} می زنم.

نقش آفرینی مردم در صحنه های مهم چهل ساله انقلاب که مورد تایید دوست و دشمن بوده، در بین ملل دنیایی که اصالت انسان محور جای خود را به اقتصاد داده است زبان زد عام و خاص است. تجلی این حضور مردمی در نهادهایی سازمان یافته و سیستماتیک با عنوان تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، منشاء خدمت و مشارکت گسترده مردمی را برای پشتوانه سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

خانه تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی ضمن تبریک مجدد فرا رسیدن روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، خدمت مدیران و اعضا محترم سازمان های مردم نهاد تجدید میثاق دوباره خود را با ارزش های والای انقلاب اسلامی و پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و آرمان های امام راحل و پاسداشت خون شهدای والامقام اعلام داشته و از هیچ کوششی برای حمایت از توسعه فعالیت های تشکل های مردمی دریغ نخواهد داشت. با اعلام این مهم که در سال جاری بدلیل رعایت مباحث بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع و همایش در گرامیداشت این روز ، مراسمات عمومی نخواهیم داشت و سازمان های مردم نهاد نیز همراه با دیگر آحاد جامعه در اجرای کمک های مومنانه مشارکت داشته و خواهند داشت .

                                                                                         با تشکر

                                                         روابط عمومی خانه سازمان های مردم نهاد استان خراسان رضوی

خانه سازمان های مرم نهاد خراسان رضوی

دفترتشکل‌های مردم‌نهاد قصد دارد با گسترش مشارکت‌های نظام‌مند مردمی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، حمایتی، اشتغال و کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور غیرحاکمیتی به مردم و ایجاد تعامل بین سازمان‌های دولتی و غیردولتی ظرفیت مضاعفی را ایجاد نماید.

اطلاعات تماس

آدرس: خراسان رضوی - مشهد - بین چهارراه لشکر و چهارراه بی سیم -

طبقه اول ساختمان همیاری های شهرداری ها - پلاک ۲۲۶

تلفن تماس : ۳۸۵۱۷۸۳۸ (۰۵۱)

دورنگار: 

پیام کوتاه:

ایمیل: info@khorasan-ngo.com